muzyka koi obyczaje


Odrobina muzyki takiej jak ta:  http://www.youtube.com/watch?v=MHwuHEezc60   i wena powróciła.
Nic lepiej nie uspokoja zmysłów jak muzyka lub spiew ptaków. Nie rozumiem jak nie którym spiew ptaków moze  przeszkadzac-jest to dla mnie zagadka bo przeciez odglos cwierkających i gaworzących miedzy soba np. pliszek jest dla ucha niczym tork czekoladowy dla łasucha! Bardzo ubolewam, ze nie mieszkam blisko lasu gdzies moglabym na codzien rozkoszowac sie takimi dzwiekami.

Ptaki są poprostu fajne. Niewiele pewnie z Was wie, ze 95% gatunków ptaków jest socjalnie monogamicznych – oznacza to nie tylko są wierne swojemu partnerowi kolokwialnie mowiac "łózkowo" ale takze tyczy sie to wszystich innych aspektow ich społecznego życia. Niektóre gatunki ptakow łączą się w pary przynajmniej na czas okresu rozrodczego a w innych  przypadkach na kilka lat albo aż do śmierci jednego z partnerów! Monogamia umożliwia wspólną opiekę rodzicielską, która jest szczególnie ważna dla gatunków, w których samice potrzebują pomocy samców do właściwego wychowywania młodych. Przylkadem sa np. bociany ktore sa z tym samym partnerem cale swoje zycie a incydenty w ktorych pan bocian umieral w krotko po odejsciu pani bocian tylko potwierdzaja to zjawisko :) Nie wiem zatem ja mozna nie fascynowac sie ptakami. Poniewaz nie dane jest mi podgladac je w ich warunkach naturalnych nic innego mi nie pozostaje jak ratować sie zdjęciami : )

Moje ulubione:
Pliszka
pan gil
jemiołuszka
czajka

grubaśna sikora

dzięcioł


sroka


kos



skowronek
dzierlatka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz