Alla Aswany

Aswany to nr 3 na mojej liscie ulubionych pisarzy z regionu Middle East. Naguib Mahfouz jest zdecydowanym liderem wsrod nich wszystkich nie mniej jednak Aswany to bardzo godny jego nastepca. Gdy sięgnełam po jego ksiązke zatytułowaną "Kair, historia  pewnej kamienicy" kolana mi miękły z rozkoszy z kazda przeczytana kartka :)
ubolewam bardzo nad stereotypem Egiptu przez który Polakom Egipt kojarzy się przede wszystkim z atrakcyjnymi wakacjami. Dzięki tej książce czytelnicy maja  możliwość poznać inne oblicze tego fascynującego kraju. Ponieważ ksiazka osadzona jest w realiach zycia w roku 2008 to Ci którzy chcieliby poznać własnie inny, bardziej realny wizerunek Egiptu, od tego jaki znamy wszyscy z wycieczek do tego kraju lub z bajkowych reklam biur turystycznych beda mieli ku temu okazję wręcz idealną.



Yacoubian buidling-ang. tytuł odpowiadający polskiemu " Historia Pewnej Kamienicy"
Autor wykorzystuje w sposob zakrawający na mistrzowski narrację (podobnie zresztą jak Mahfouz), by budować napięcie dramatyczne – przerywa poszczególne historie, przedziela je innymi wątkami, wplata sytuacje z wątkow poprzedzajacyh wszystko w punkcie kulminacyjnym. Unika w ten sposób dłużyzn za którymi akurat ja osobiscie bardzo nie przepadam :)  sprawnie lawiruje między tematami i zachęca do lektury, poprzez wzbudzanie ciekawości. Mnie w tej powieści każdy nawet najmniejszy wątek fascynował i ku memu zdziwieniu nawet nie przeszkadzała mi  przewidywalność tej książki. Jest to obraz obecnego Kairu, ludzi z roznych klas spolecznych, biednych i bogatych-tchnienie egzotyki wspolczesnej w rzeczy samej :) 

Niedawno autor napisał kolejną wartą przeczytania powieść " Chicago". Do tej lektury nie miałam jeszcze okazji usiąść i zgłebić tajniki ale czeka cierpliwie na półce na swój czas....
Z licznych recenzji  wiem, ze jest równie nietuzinkowa jak poprzednia.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz